آسوشیتدپرس: با عقب‌نشینی واگنر، نظامیان روس «مسکو» را ترک کردند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، نیروهای روسی مستقر در این منطقه برای حفاظت از مسکو، پایتخت روسیه، روز یکشنبه پس از عقب نشینی نیروهای واگنر، منطقه را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، نیروهای روسیه در مسکو با برپایی ایست های بازرسی با خودروهای زرهی و نیروهای نظامی در بخش جنوبی شهر، برای ورود نیروهای واگنر آماده شده اند.

پریگوژین، رئیس گروه واگنر، روز شنبه گفت که شهر روستوف توسط واگنر اشغال شده است و این در تلافی حمله وزارت دفاع روسیه است که این گروه ادعا می کند که مخالف موضع آن است. پس از آن رسانه های روسی از ورود نیروهای امنیتی روسیه به مقر شبه نظامیان واگنر در سن پترزبورگ خبر دادند.

ساعاتی بعد با وساطت رئیس جمهور بلاروس، رئیس جمهور واگنر موافقت کرد که در ازای تضمین های امنیتی، پیشروی و عقب نشینی نیروهای خود را متوقف کند. به این ترتیب شورش واگنر در کمتر از 24 ساعت پایان یافت.

ترک کردن

بر اساس گزارش ها، نیروهای روسی مسلح به مسلسل روز شنبه یک ایست بازرسی در حومه جنوبی مسکو ایجاد کرده اند. سربازان روسی بعدازظهر یکشنبه به وقت تهران پایتخت را ترک کردند، پس از اینکه مردم به خیابان ها آمدند، ترافیک به حالت عادی بازگشت و موانع و ایست های بازرسی برداشته شد.

در تحولی دیگر، در پی تنش زدایی اوضاع در روسیه، نیروهای ویژه چچن وفادار به رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه شهر روستوف در جنوب غربی روسیه را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای ویژه چچن که برای مقاومت در برابر پیشروی گروه “واگنر” در منطقه روستوف مستقر شده بودند، روز یکشنبه این منطقه را ترک کردند و عقب نشینی کردند.

«آپتی آلودینوف» فرمانده نیروهای چچنی گفت: نیروهای ویژه «اخمت» به محلی که قبلاً در آن جنگیده بودند بازگشتند (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا